מנוע חיפוש שפת הגוף

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ידיים ותנועות ידיים

תנועות ידיים נחשבות לאחת מן התנועות השכיחות ביותר בשפת גוף. רבים יודעים, חרף העובדה שאינם מומחים לנושא של שפת גוף, כי אופן לחיצת היד משפיע על יצירת רושם חיובי (או שלילי) בעת תקשורת עם אנשים אחרים.

תנועות הגוף של הכתפיים, כמו גם תנועות גוף נוספות של הזרועות, הן רק חלק מזערי ממגוון רחב של תנועות ידיים אשר מבטאות כלפי הצד השני מה אנחנו מרגישים מבפנים.

יש תנועות ידיים אשר מבטאות פחד, ישנן אחרות אשר מבטאות דווקא ביטחון. ישנן גם תנועות ידיים אשר מבטאות משיכה או שמחה וכיוצא באלה. למעשה, תנועות ידיים הן חלק משפת סימנים,אשר בה אנחנו מדברים כל יום, כל היום.

בראיון עבודה, למשל, חשוב מאוד האופן בו אנחנו לוחצים את ידו של המראיין. האם לחיצת היד היא חלשה ומגומגמת או חזקה ומלאת ביטחון? האם הכתפיים שלנו שמוטות ונפולות או מורמות וגאות? תנועות הגוף שלנו לא משקרות, הן רק מחצינות את הרגשתנו.

רבים כלל אינם מודעים למשמעות של שפת הסימנים בכלל ותנועות הידיים בפרט. זו טעות גדולה מצדם, מפני שתנועת יד לא נכונה יכולה להתפרש מהצד השני כהעלבה או זלזול, לכן חשוב מאוד להיות מודעים לכוח של תנועות הגוף ולהשפעתן על הצד השני.

הבנה של תנועות הגוף שלנו ומשמעותן תוכל לעזור לנו לפרש את ההתנהגות של הצד השני בצורה קלה יותר. שאלות כמו: האם היא מעוניינת בי? או האם אני מושך אותה? יקבלו משמעות חדשה כאשר תלמדו לזהות את תנועות הגוף ולפרש אותן בהקשר המתאים לסיטואציה. תנועות ידיים הן חלק ממכלול שלם של שפת גוף, ובעזרת מנוע החיפוש הזה הן יהפכו עבורכם לנגישות ומובנות יותר.

לחיצת ידיים

תנועות ידיים

יד מתחת לסנטר

יד מתחת לסנטר

גב כף היד מופנה לאחור, תנועת היד מתחת לסנטר מסמלת הקשבה וריכוז לנאמר ועלולה לרמז על נימה של ביקורתיות להקשר הדברים ואף כחוצץ הגנה כנגד הדברים הנאמרים.

קרא עוד »
לחיצת הכפפה

יד עוטפת יד

התנועה של יד עוטפת יד מעידה על ביטחון עצמי ועל שביעות רצון.תנועת לחיצת יד זו נפוצה בקרב פוליטיקאים ומנהלים המעוניינים ליצוראמפתיה וקשר בינאישי.

קרא עוד »
אוחזות בסנטר

אצבעות אוחזות בסנטר

ישבתם על הבר בפאב והדייט שלכם להערב אוחזת באצבעותיה בסנטר שלה, מה שאומר שהדברים שכרגע אמרתם לה גרמו לה להקשיב לכם ויחד עם זאת לפקפק באמינותם. היא אומדת את

קרא עוד »
אחיזה במעלה הזרוע

אחיזה במעלה הזרוע

אחיזה במעלה הזרוע השנייה שכיחה בעיקר אצל אנשים בעלי סטאטוס סמכותי. תנועת גוף זו, של אחיזת יד בצורה כזאת, מסייעת להם לשמור על גב זקוף וייצוגי, ומצד

קרא עוד »
יד על הלחי

יד סגורה מונחת על הלחי

יד סגורה מונחת על הלחי פירושה גילוי עניין בנאמר, הערכה, ריכוז…כשכף היד סגורה ומונחת על הלחי, ניתן להבין שישנו גילוי עניין בדברים.תקשורת לא מילולית זו נפוצה אצל סטודנטים

קרא עוד »
משחקת בשיער

משחק בשיער

משחק בשיער הינה תנועת גוף שכיחה ביותר, אשר באמצעותה הבחורה מציגה את עצמה באור אחר. תנועה זו מעידה על התייפייפות, שינויי המראה החיצוני ומשחק בשיער. מצב זה של משחק

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן