מנוע חיפוש שפת הגוף

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

מיתוסים לגבי שפת גוף

מיתוסים לגבי שפת גוף

מיתוסים לגבי שפת גוף נפוצים מאוד בקרב האוכלוסייה הכללית. בעקבות אינספור אזכורים בסדרות טלוויזיה וסרטי קולנוע לנושאים כמו שפת גוף, תקשורת בלתי מילולית וכיוצא באלה, אנשים זוכרים חצאי אמיתות על שפת הגוף. אנשים אלה ממשיכים ומעבירים לאנשים אחרים את חצאי האמיתות שהם ספגו לגבי שפת גוף, במעין משחק של “טלפון שבור”.

במאמר זה אנחנו מזמינים אתכם לבחון מחדש חלק מאותם מיתוסים לגבי שפת גוף שקרוב לוודאי שגם אתם מאמינים להם, בין אם מתוך תמימות ובין אם מתוך בורות. מי יודע, אולי אפילו גם לכם יש חלק בהפצת מידע חלקי על תקשורת לא מילולית בין אנשים. 

מספר מיתוסים נפוצים של שפת גוף

המשיכו לקרוא ותגלו את האמת אשר מאחורי אותם מיתוסים, וכך אולי תזכו בהבנה מעמיקה יותר של שפת הגוף שלכם ושל האנשים שנמצאים סביבכם.

אם אדם משקר, הוא יימנע מיצירת קשר עין

ייתכן כי אחד מהמיתוסים הגדולים ביותר אשר קשורים לנושא הטעון של שפת גוף של שקרנים, הוא שאדם אשר מנסה לשקר בכוונה תחילה, מתוך מודעות מלאה למעשים שלו, ינסה להמנע מיצירת קשר עין. ייתכן שהסיבה להתפתחותו של מיתוס זה, היא החכמה העממית הידועה לפי “העיניים הם החלון לנשמה”.

על פי היגיון זה, שקרן לא ירצה לחשוף את הנשמה שלו בפני האדם השני, לכן הוא לא יעז להביט בעיניו. אכן ישנם שקרנים שינסו בכל כוחם להמנע מיצירת קשר עין, ומסתבר שתופעה זו נפוצה בעיקר בקרב ילדים שמנסים להסתיר או לעוות האמת, אך רוב השקרנים דווקא לא יהססו ליצור קשר עין. נהפוך הוא, אנשים שהינם שקרנים מנוסים דווקא מקפידים על יצירת קשר עין, ואפילו על החזקת קשר עין לזמן ממושך, וזאת מתוך ניסיון לנקוט בגישה ההפוכה במטרה לשכנע את הצד השני בתמימותם.

אם אדם משלב את ידיו, פירוש הדבר שהוא מביע התנגדות

מבין קשת רחבה ומגוונת של מיתוסים לגבי שפת גוף, ייתכן מאוד כי זהו המיתוס הנפוץ ביותר. ואם אתם מעוניינים לבדוק ממקור ראשון עד כמה המיתוס הזה נפוץ, אנחנו מזמינים אתכם לשלב ידיים בפעם הבאה שמישהו מביע את דעתו באוזניכם. אך למעשה, פעמים רבות אנשים משלבים ידיים פשוט כי נוח להם לעשות זאת, או אולי כי לפתע הם מרגישים שקר להם והם מנסים להתחמם קצת.

מה שברוב המקרים מוביל ליצירת מיתוסים לגבי שפת גוף, הוא שאנשים לוקחים פיסת אמת לגבי שפת גוף במצבים מסוימים, ומתייחסים אליה כאילו מדובר באמת מוחלטת התקפה לכל מצב. יחד עם זאת, יש לציין כי במקרים מסוימים שילוב ידיים עשוי להצביע על התנגדות, במיוחד אם תנועת גוף זה מתבצעת תכף ומיד אחרי הבעת דעה או הצעת הצעה.

שפת הגוף מדויקת כמו שפה מדוברת

בניגוד לאותיות האלף בית, אשר תמיד ישמרו על אותה המשמעות, משמעות ה”אותיות” של שפת גוף תלויה בהקשר שבו הן נמצאות. אם נבחן את הנושא של  שפת גוף של שקרנים, למשל, אנשים רבים חושבים כי שקרנים מרבים לנגב את המצח, לגרד באף ועוד מגוון רחב של תנועות גוף שבדרך כלל מקושרות לאמירת שקרים.

אך כפי שצוין קודם לכן, כאשר רוצים להבין לעומק את שפת הגוף של בני אדם, חשוב לזכור לפרש אותה תמיד בתוך ההקשר שבו היא מתבצעת. אדם שנושא נאום בתוך חדר לא ממוזג ירבה לנגב את מצחו; וגם לפוליטיקאים לפעמים פשוט מגרד האף. לכן יש לבחון שפת גוף של אנשים בתוך ההקשר שבו היא מתבצעת, ותוך כדי השוואתה עם שפת הגוף הרגילה והיומיומית של האדם.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן