מנוע חיפוש שפת הגוף

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

מהי שפת גוף?

שפת גוף היא כינוי לכל תנועות הידיים, תנועות הגוף, הבעות הפנים ותנוחות הגוף, אותם מביע אדם בין אם באופן מודע ובין אם באופן בלתי מודע. שפת גוף יכולה להיות סימן מוסכם כלשהו, כמו הצדעה או חריצת לשון, או תנועה בלתי רצונית, כמו חקירת שיניים, גלגול עיניים או חיוך.

באמצעות בחינת שפת הגוף של אדם, אפשר לגלות דברים רבים על מצב רוחו ועמדותיו.

כשאנחנו מתקשרים זה עם זה לרוב אנחנו חושבים בעיקר על המילים שיוצאות לנו מהפה, אבל למעשה אנחנו מתקשרים עם אחרים גם בדרכים אחרות שאינן מילוליות. שפת גוף היא כינוי לאותה התקשורת המתבצעת באמצעות הבעות פנים, תנוחות ותנועות גוף וצורות נוספות של תקשורת לא-מילולית. בטבע, כל התקשורת בין בעלי החיים מתבצעת באופן בלתי מילולי – אך ורק על ידי שפת גוף.

שפת גוף כוללת תנועות מוסכמות ומודעות המבטאות רגשות או כוונות מסוימות כמו הצדעה, הנהון בראש או נפנוף לשלום. בכל תרבות ישנ את הסימנים האופייניים לה וסימני שפת גוף המבטאים את הכוונות המסוימות בתרבות זו. תנועת היד שמסמלת “רגע” המזוהה עם הישראלים איננה מובנת במקומות אחרים בעולם, ונדנוד הראש מצד לצד המסמן “כן” אצל ההודים לא מובן אצל אנשים מתרבויות אחרות.

שפת הגוף כוללת גם תנועות שאינן מודעות ואינן מכוונות, אשר מסגירות את מחשבותיו של האדם או את מצב רוחו. כסיסת ציפורניים מצביעה על עצבנות או חשש, נגיעה בשפתיים מעידה על עניין מיני ורכינה לכיוון האדם שמדבר מעידה על עניין וקשב.

מודעות לסוגים שונים של שפת גוף יכולה לעזור לכל אחד להציג את עצמו בצורה טובה יותר ואף לתקשר עם האנשים בסביבתו בצורה לא מילולית.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן