מנוע חיפוש שפת הגוף

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

שפת הגוף של אנשי מקצוע

האם במהלך העבודה שלכם אתם עושים שימוש בשפת גוף כדי לשדר ביטחון, להשפיע על לקוחות ולהעביר מסרים בלתי מילוליים ביעילות? ובכן, באמצעות שליטה בשפת הגוף תוכלו להעביר מגוון מסרים ואלמנטים בלתי מילוליים המחזקים את המסר המילולי המועבר בשיחה. אנשי מקצוע בתחומים רבים כמו מכירות, שיווק, צילום, טיפול אלטרנטיבי, ייעוץ, הדרכה וכיוצא בזה יכולים לשפר את התקשורת שלהם עם לקוחות חדשים וקיימים באמצעות השתתפות בקורס מקצועי לשפת הגוף, זהו קורס חשוב המאפשר לאנשי מקצוע לשפר ביצועים והישגים, לאבחן טוב יותר את האדם הניצב מולם ולהשפיע על אחרים באופן בלתי מילולי.

הכרת שפת הגוף והתקשורת הבלתי מילולית

בכל מפגש אנושי בין שני אנשים או יותר מתרחשים כמה תהליכים במקביל. תקשורת בין אישית מבוססת על שלושה רבדים עיקריים:

  • רובד מילולי גלוי – ברובד הגלוי אנשים משוחחים זה עם זה ומשתמשים בתוכן מילולי, כלומר במילים ובקולות, כדי לתקשר ולהעביר מסרים ברורים וקליטים שונים.
  • רובד מודע – ברובד המודע משתמשים בקול ובמילים באופן יזום ומודע כדי להעסיק מסר מסוים, ליצור הנעה לפעולה וכדומה. ניתן לשפר את התקשורת הבין אישית באמצעות טכניקות שליטה בטון הדיבור, בעוצמת הקול, בקצב הדיבור ובאינטונציה.
  • רובד נסתר – ברובע הנסתר והלא גלוי מועברים מסרים רבים במקביל, בעיקר באמצעות שפת הגוף.

כיצד אנשי מקצוע יכולים להיעזר בשפת הגוף?

הכרות מעמיקה ושליטה בשפת הגוף מאפשרת לאנשי מקצוע רבים בתחומים מגוונים לשפר את התקשורת הבין אישית, להעביר מסרים ברורים באופן מודע, להעצים את המסר המילולי ולהשפיע באופן מכוון על האדם עמו משוחחים, בדרך כלל לקוח. מחקרים רבים שנערכו בעולם הוכיחו כי שליטה בשפת הגוף מסייעת לאנשי מקצוע להשיג את המטרות והיעדים הרצויים, לכן אין זה פלא כי פוליטיקאים מרבים להשתתף בקורסים להכרות שפת הגוף ולתקשורת בלתי מילולית.

יחד עם זאת, שליטה בשפת הגוף באופן מודע ומכוון מתאימה גם לאנשי מקצוע בתחומי ייעוץ, מכירות ושירות. מעבר לשליטה בשפת הגוף, אנשי מקצוע זקוקים גם לכלי אבחון מתקדם ומדויק כדי לזהות סימנים שונים אצל האדם “הקולט”. למשל, כאשר משוחחים עם לקוח ומנסים לשכנע אותו לרכוש מוצר או שירות מסוים, אפשר לזהות סימנים לא מילוליים ולנתח את שפת הגוף של הלקוח כדי לבדוק האם הוא פתוח להצעות, מעוניין לרכוש את המוצר, או שהוא לחוץ, מתוח וכדומה.

כדאי לדעת כי צלמים מקצועיים נעזרים רבות בטכניקות של שפת הגוף כדי להשפיע על המצולמים וכדי לאבחן את מצבם הנפשי באותו רגע. צלם מקצועי השולט בטכניקות שפת הגוף יכול לאבחן את שפת הגוף של המצולמים כדי לסייע להם להתגבר על הפחד ממצלמות, להירגע מגודל המעמד וכדומה. אגב, כדאי לדעת כי במהלך קורס צילום מקצועי ומקיף, רוכשים ידע גם באבחון שפת הגוף של המצולמים כדי להבין אותם טוב יותר, ללא צורך בתקשורת מילולית.

business man body language
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן