מצב ישיבה הן פרמטר חשוב מאוד בשפת הגוף. תנוחות ישיבה יכולות להיות: סגנון ישיבה, ישיבה, סדרי ישיבה ועוד.
אנחנו נתקלים במצבי ישיבה כל הזמן, כאשר אנחנו נמצאים בראיון עבודה ואנחנו מנסים להתאים את תנוחת הישיבה הרצויה שלנו, בדייט כאשר אנחנו מתכננים את סדר הישיבה ועוד.
אפילו באוניברסיטה כאשר אנחנו נכנסים לשיעור אנחנו מתכננים את הישיבה שלנו. למעשה צורת הישיבה יכולה להגיד הרבה על האדם, האם הוא יושב בצורה נינוחה, אולי נינוחה מידיי, באילו מצבי ישיבה הוא בוחר לשבת, האם מצבי הישיבה מתריסות,רגועות או אולי לחוצות דווקא?
מצבי ישיבה הן רק חלק ממכלול שלם של שפת הגוף אשר בעזרתן אנחנו יכולים לפרש את ההתנהגות של היושב מולנו. מצבי ישיבה הינן בעלות היגיון, סגנון הישיבה וסדר הישיבה לא נקבעו באקראי, גם אם נדמה לכם שלא ייחסתם לתהליך כל חשיבות.
הגוף שלנו משדר ומחצין את הרצונות והפחדים שלנו בצורה כזאת שהצד השני מפרש אותן גם אם הוא לא קרא מעולם ספר על שפת גוף. הפירוש של מצבי הישיבה מתבצע באופן אוטומטי שגורם לנו לקבל שדר על הצד השני.
היתרון הגדול הטמון במנוע שפת הגוף הזה הוא שניתן בעזרתו לקבל פירוש לכל הנושא של ישיבה.
נעילת הרגל באופן דמוי הספרה 4
שילוב רגלים הינה תנועה האופיינית לגברים ובעיקר לאנשים הבטוחים בעמדותיהם וצדקתם.נעילת הרגל באופן דמוי הספרה 4 אופיינית לאדם בעל ביטחון עצמי רב.
שילוב או נעילת הקרסוליים
תנועת רגליים זו מביעה התנגדות ואיפוק למתרחש. למעשה, ניתו לומר כי ככל ששילוב האיברים חזק יותר ואינו רפוי, כך מידת התנגדותו גדולה יותר.
שילוב הרגליים
תנועת הנעילה מביעה התנגדות וניסיון להשתלט על מצבים רגשיים, אולי עצב, פחד וכל רגש קיצוני אחר.ייתכן וניתקל בסיכולי רגליים בצורות שונות הבאות לשדר איתותי חיזור.
בחורה משלבת ידיים
שילוב ידיים הינה תנועה המבטאת לרוב התגוננות, שלילה וחוסר ביטחון. לעתים קרובות תנועת גוף זו מתבצעת כתוספת לשילוב הידיים, מה שנראה כמו כפות ידיים קמוצות המאפיינות התנגדות.
ישיבה קרובה
אנו נתקלים בישיבה קרובה בין אנשים בכל מקום: אוטובוסים, הופעות, בתי קפה, קולנוע, שיעורי יוגה ועוד…לעתים קרובות נוצרת אינטראקציה בלתי מודעת, אולי אף מודעת, של קשר בין אנשים
ישיבה עם שתי ידיים מאחורי הראש
ישיבה עם שתי הידיים מאחורי הראש, מה שנקרא “ישיבת החיים הטובים”. תנועת ישיבה זו מאפיינת אנשים דומיננטיים בעלי ביטחון עצמי רב.
השענות לאחור וחשיפה של אזור החלציים
תנועת גוף זו, של השענות לאחור וחשיפה של אזור החלציים, הינה תנועה המפגינה נינוחות דומיננטית וקריאת תיגר – אני ואפסי עוד.
השענות הידיים לכיוון הברכיים
ישיבה בצורה עם השענות הידיים לכיוון הברכיים, מרמזת על התנגדות וייתכן אף עלהתרסהוהתגרות בלתי פורמאלית כלפי היושב ממול. לעתים קרובות, תנועות גוף אלה מתווספות אל הישענות על שולחן
גוף רוכן קדימה בכפות ידיים משולבות
כאשר אדם רוכן בגופו עם כפות ידיים משולבות, תנועת גוף זו מעידה על סיום את הפגישה או השיחה. ישיבה זו לעתים קרובות מסמלת התנגדות ואינה מעידה על