מנוע חיפוש שפת הגוף

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

שפת גוף לשידור בטחון עצמי – אשל עזר

מומחים רבים לנושא של שפת גוף טוענים כי יצירת קשר עין היא אחד מהסימנים החשובים ביותר של שפת גוף בין אנשים, במיוחד בכל הקשור ליצירת רושם של בטחון עצמי. למעשה, ישנם ספרים על שפת גוף בהם נטען כי במשך כארבעים אחוז מזמן השיחה, האדם מתמקד בעיניו של הדובר, כך שאין ספק שיש לכך חשיבות רבה.

חשוב לשמור על קשר עין, אך מומלץ לעשות זאת בצורה רכה, נעימה וזורמת, ולא לשמור על קשר עין בכל מחיר רק כדי לא להיתפס על ידי הצד השני כשקרן או ביישן. אם אתם מדברים עם כמה אנשים בעת ובעונה אחת, הקפידו על חלוקת קשר העין שלכם עם כל אחד מהנוכחים.

תנוחת הגוף

היציבה או התנוחה של הגוף במהלך תקשורת עם אנשים אחרים, בין אם מדובר על תקשורת מילולית ובין אם מדובר על תקשורת לא מילולית, הינה חשובה במיוחד אם ברצונכם להפגין שפת גוף לשידור בטחון עצמי אומר אשל עזר.

מעבר לכך שאנשים שיראו אתכם עם גב זקוף וכתפיים ישרות יתפסו אתכם כבעלי בטחון עצמי גבוה, לתנוחת הגוף יש השפיעה ישירה על ההרגשה הכללית שלכם ועל הבטחון העצמי שאתם מרגישים מבפנים. במילים אחרות, באמצעות אימוץ שפת גוף של בטחון עצמי, אפילו אם אינכם מרגישים בטחון עצמי מבפנים, אתם יכולים ליצור בעצמכם הרגשת בטחון אותנטית, רק מעצם שמירה על יציבה זקופה.

חשיפת אזור הבטן

אנחנו מקווים שאתם ממשיכים לקרוא עד הסוף, כי טיפ כמו “חשיפת אזור הבטן” עלול להישמע מבלבל או מטעה מהצד. כאשר בני אדם מרגישים שהם נמצאים במצב של לחץ או מצוקה, יש להם נטייה טבעית להסתיר את האיברים הפנימיים שלהם ולהגן עליהם מפני כל סכנה אפשרית.

בנוסף, אנשים לחוצים נוטים (עם דגש על “נוטים”) לאמץ תנוחת גוף מכווצת, לשלב ידיים על החזה, להפנות את הפנים הרחק מהאדם וכדומה. לכן, אם ברצונכם לאמץ שפת גוף לשידור בטחון עצמי, אנחנו ממליצים לפתוח קצת את הגוף, לסדר אותו בצורה מרווחת יותר, להסיר מחיצות פיזיות שמפרידות ביניכם לבין אנשים אחרים, לשבת לצד האדם ולא מאחורי שולחן וכיוצא באלה.

מחוות בטחון עצמי

תנועות גוף (תקשורת לא מילולית) הן חלק בלתי נפרד מכל שיחה (תקשורת מילולית), ולמעשה, הן עוזרות לנו להתבטא בצורה יעילה יותר ולהדגיש את המסרים שאנחנו מעוניינים להעביר לצד השני.

אם אתם מעוניינים לאמץ שפת גוף לשידור בטחון עצמי,אנחנו ממליצים שתגבירו את התדירות שבה אתם משתמשים במחוות גופניות. אתם יכולים לתפוס מרחב עם הגוף שלכם ולהפגין את נוכחותכם. אתם יכולים לחזק את המילים שלכם על ידי הנפת אגרופים באוויר (רק במידת הצורך, כמובן), הנהון בראש וכיוצא באלה.

ידיעה והבנה של שפת גוף יכולה לעזור בהפגנת בטחון עצמי והבנת סיטואציות בחיים טוען – אשל עזר

תנוחה מלאה בביטחון עצמי
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן