מנוע חיפוש שפת הגוף

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

איך שיטת NLP משנה את שפת הגוף?

מהי שיטת NLP?

שיטת או תחום ה- NLP עוסק בעיקרו בלמידת מצוינות והתפתח במהלך שנות השבעים המוקדמות של המאה העשרים על ידי קבוצה של חוקרים צעירים בראשם עמדו ג’ון גרינדר וריצ’ארד בנדלר. המטרה האמיתית של השניים הייתה למעשה נעוצה בפיתוח מודל אשר באמצעותו ניתן יהיה לדגום תהליכי חשיבה כפי שמתחוללים בקרב אנשים שמפגינים כישורים מצוינים בתחומם, ולאחר מכן להטמיע אותם וללמד אנשים אחרים לחשוב באותה הצורה ולהגיע לתוצאות טובות.

כיצד התפתחה השיטה ומהי מטרתה?

תוך כדי דיגום האנשים המצטיינים, החלו להתווסף תבניות חשיבה והתנהגות מסוגים שונים ונוספים שהעניקו אפשרות לחולל שינויים מהותיים ועמוקים במהלך חיי האדם. ניתן להטמיע תבניות אלו בחיינו בקלות יחסית מכיוון שהן טבעיות לגמרי כמו כן מאפשרות לאדם לבצע את הדברים שהוא נוהג לבצע באופן טבעי לחלוטין מתוך מודעות ועל ידי כך למעשה ניתן לבסוף להגשים יעדים, מטרות ותכליות בצורה יעילה הרבה יותר. ראשי התיבות ממנו מורכב המונח NLP הן אלו שמהוות את סוד ההצלחה שנחלה שיטה זו.

איך שיטת NLP משנה את שפת הגוף?

הגוף שלנו כל הזמן משדר מסרים לסביבה, כמו שאנחנו מתקשרים במילים ובכתב, חלק גדול מאוד מהעברת המסרים מתבצע בצורה לא מילולית. למשל, ברור לנו שבמצב של פחד ואיום רציני יראו את זה על הבנאדם, למשל הליכה כפופה (לא בגלל בעיה פיזית) ובדיקה של הסביבה, או לחלופין אושר גדול שניתן לראות על הפנים. את הדוגמאות הכי טובות והתרגול לשינוי שפת גוף בעזרת הדימיון ניתן ללמוד משחקני קולנוע: דמיין שאתה מלך, שבוי, מצליחן, קורבן, ו”שחק” בהתאם. לכן כשלומדים לנווט את הדימיון והמחשבות שלנו בצורה מתוכננת ולא סתם מתנהגים לפי מצב הרוח השולט באותו הרגע, אז גם שפת הגוף משתנה בהתאם.

מקור השם והקשר שלו למהות התחום

האות N במונח NLP פירושה Nuero ובעברית מערכת העצבית של האדם, האות L פירושה Linguistic כלומר השפה המילולית והבלתי מילולית ולבסוף האות P פירושה Programming כלומר תכנות המזכיר את המונח שמשמש רבות בעולם המחשבים. המונח המציין את התחום משלב את שלושת הרכיבים הנ”ל בצורה של: Neuro-Linguistic Programming ובעברית: שפת תכנות עצבית. המהות של התחום אם כן מבוטאת כבר במונח ומובנה הוא לתכנת מחדש את המערכת העצבית על ידי השפה המילולית והבלתי מילולית שלנו.

מצוינות בכל תחומי החיים

התחום של NLP אם כן מהווה סוג של שפת תכנות שמסוגלת להוביל לשינויים מרחיקי לכת במינימום זמן ובצורה יציבה בכל הנוגע לאופני המחשבה והתפקוד שלנו. המטרה העיקרית של הכלי NLP היא להגדיל את המצוינות בתחומי החיים השונים המחייבים חשיבה. במהלך השלושים השנים האחרונות התחום התפתח לאין ערוך והחלו לדגום דפוסי חשיבה של אנשים שהצטיינו בתחומים שונים ורבים כמו למשל: עסקים, אימון אישי, ספורט, חינוך, כתיבה, השפעה ושכנוע, מכירות וכיוצא באלו.

nlp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן